Wraz z nadejściem nowego roku firmy rowerowe wprowadzają na rynek nowinki zachęcające nie tylko do kupna roweru elektrycznego, ale również do aktywności fizycznej  . Wychodząc naprzeciw wymaganiom i oczekiwaniom swoich klientów japoński producent Yamaha zaprezentował rewolucyjne zmiany w swoim nowym napędzie elektrycznym. Nowy system PW-X ewoluował z poprzedniej generacji systemu PW, którą całkowicie wyprzedził w każdym aspekcie. Według producenta nowy system gwarantuje lepszą kontrolę silnika, jest bardziej kompatybilny i lżejszy. Niestety, według producenta nie będzie można zastąpić starego silnika z systemem PW nowym, a to z tego względu, że jest to bardziej zaawansowany system.

Czym się będzie różnił system PW-X od swojego starszego brata ?

Nowy system napędowy Yamaha PW-X objętościowo będzie o 13% mniejszy od swojego poprzednika. Zmieni się nie tylko jego rozmiar, ale również i jego waga. Yamaha zdecydowała się na użycie lżejszych materiałów, zmodyfikowano wał osi oraz grubość kół napędowych, przez co system  został odchudzony o jakieś 500g.

Nowy system PW-X znacznie szybciej reaguje na akcje rowerzysty. Dzięki użyciu lżejszych komponentów oraz zwiększenie ilości zębów w kole zębatym osiągnięcie prędkości maksymalnej jest prawie natychmiastowe. System momentalnie reaguje na nacisk pedałów. Żaden dotychczasowy napęd elektryczny nie miał takich możliwości. Moment obrotowy wynosi 80Nm, do tego ( oprócz 4 podstawowych trybów : Eco+, Eco, Standard, High) wprowadzono dodatkowy tryb wspomagania Extra Power (EXPW).

WYŚWIETLACZ

Nowością jest również wprowadzenie nowego wyświetlacza, współpracującego z napędem z mostka kierownicy.  Właśnie w tym miejscu został umieszczony standardowy display, natomiast przycisk sterowania zamontowane są po lewej stronie kierownicy. Wyświetlacz sam w sobie został wzmocniony i mocno pomniejszony, jednakże wszystkie niezbędne informacje są przejrzyste w odczycie.  System będzie w stanie połączyć się ze smartfonem.

BATERIA

Yamaha wprowadziła nową baterie o większej pojemności 500Wh. W zależności od specyfikacji roweru będzie możliwość zastąpienia jej wcześniejszym modelem o pojemności 400Wh jak i na odwrót. Baterię o większej pojemności będzie można zamontować w starszych modelach rowerów elektrycznych. Kształt i rozmiar baterii nie ulegnie zmianie.