Rowery górskie wspomagane silnikiem elektrycznym eMTB.

Tak, tak rowery górskie również mogą być wspomagane silnikiem i takie pojazdy również mają swoich zwolenników. Ten typ rowerów szczególnie polecany jest dla tych mountainbikerów, którzy chcą pośmigać sobie po górzystym terenie z odrobiną pomocy elektrycznej i przede wszystkim mających głęboko w d…. opinię tych, co twierdzą, że „jazda z silnikiem to oszustwo i zaprzeczenie idei roweru jako samowystarczalnego środka transportu”,

Producenci tego typu rowerów co rusz wprowadzają nowe produkty na rynek, tudzież ulepszają już istniejące modele tak aby iść z duchem czasu. I tak, firma Bosch wprowadziła aktualizację silnika z linii Performance CX, w którym tryb Sport został zamieniony na zmienny tryb „eMTB”. Różnica polega na tym, że zmienny tryb eMTB zmienia się automatycznie pomiędzy trybami wsparcia w zależności od nacisku na pedał. Przy maksymalnym momencie obrotowym powyżej 75 Nm silnik dynamicznie zwiększa moc od 120% do 300%. W zależności od siły nacisku, silnik automatycznie dostosowuje się do indywidualnego stylu jazdy. Dzięki temu nie ma potrzeby zmiany trybu wspomagania, silnik sam dopasuje odpowiednią moc, nawet przy niskich obrotach.

–dźwignie i manetki nie zaprzątają ci już głowy, skupiasz się całkowicie na trasie i czerpiesz z jazdy jak największa przyjemność, bo przecież teraz nie musisz się martwić o zmiany trybu wsparcia.
– doskonałe wsparcie od pierwszego nacisku na pedały. Zdobycie stromych wzniesień staje się teraz zauważalnie łatwiejsze.
– W zależności od siły nacisku na pedały, silnik automatycznie dostosowuje się do indywidualnego stylu jazdy.
– doskonała przyczepność na trudnych trasach i technicznych podjazdach oraz wszędzie tam, gdzie możesz napotkać przeszkody.

Active Line Plus

Nowa linia rowerów Active Line Plus to idealna opcja dla tych co to lubią jechać i pachnieć, a wizja przepoconej koszulki jest im zupełnie obca. Ten typ rowerów nadaje się na krótkie trasy czy to w mieście czy to poza nim. System został wyposażony w nową koncepcję przekładni i przy prędkości powyżej 25km/h nie odczuwa się zbytnio oporu pedałów. Tak więc niby pedałujesz, a jednak tego nie odczuwasz, nie obciążasz zbytnio mięsni ani nie przemęczasz się znacząco. Do tego praca silnika została wyciszona, czyli pełna kulturka – jedzie się cicho, modnie, wygodnie i ekologicznie.

Moment obrotowy w wersji Plus wynosi 50Nm, jednostka napędowa jest niewielka i waży zaledwie 3,2kg. Linia rowerów Active Line skierowana jest głównie do mieszczuchów lubiących ekologiczne przemieszczanie się po mieście. Podobnie jak w wersji Plus, system został wyposażony w nową koncepcję przekładni czyli zmniejszenia oporu nacisku na pedały. Niewielkie rozmiary systemu oraz zmniejszenie wielkości ramy i osprzętu ( o jakieś 25%) zapewniają niezliczone możliwości łączenia konstrukcji ramowej różnych modeli miejskich.

Power Tube 500

Litowo –jonową baterię Power Tube 500 można opisać w kilku krótkich słowach : mała, łatwa, lubi różne pozycje i do tego długo wytrzyma.

Mała – waży zaledwie 2,8 kg i ma niewielkie gabaryty.
Łatwa- bo montaż i demontaż owej baterii jest dziecinnie prosty. Dwustopniowy mechanizm odłączenia baterii, polega na wysuwie baterii o kilka cm, dzięki temu nie odłącza się natychmiast i nie wypada.
Lubi różne pozycje – istnieje możliwość montażu w różnych ramach oraz w każdej pozycji ( od dołu, od góry, po bokach) w zależności od wymogów modelu roweru i producenta.
Wytrzymała- pojemność baterii wynosi ok. 500 Wh.

Nyon

Wyświetlacz Nyon to wielofunkcyjne urządzenie, które ( oprócz pedałowania) właściwie wszystko zrobi za nas. Jak każdy komputer napakowany jest niezliczonymi możliwościami i co rusz dostosowywany jest do nowinek pojawiających się na rynku. Nyon steruje systemem, wskazuje wszystkie parametry jazdy począwszy od km po ilość spalonych kalorii. Wbudowany system GPS poprowadzi nas po nieznanych terenach, wprowadzono nowe funkcje planowania trasy. Można na mim odczytywać smsy oraz kto do nas dzwoni. Posiada również wiele, wiele innych funkcji, o których futuryści nawet nie śnili, a gadżeciarze tylko marzyli.

EShift

Zintegrowany elektroniczny system zmiany biegów eShift będzie ulubieńcem tych rowerzystów, dla których jazda na rowerze wiąże się z czystym relaksem. System sam będzie dostosowywał się do warunków jazdy, nawet podczas postoju, np. na skrzyżowaniu biegi zostaną automatycznie zmienione na niższe. EShift w połączeniu z piastą firmy Rohloff jest ponoć nowością nad nowościami. To połączenie systemu i magicznej pisaty Rohloff (co to posiada 14 równo zestopniowanych, niedublujących się biegów, jest odporna na czynniki zewnętrzne, żywotna i niemalże bezobsługowa) zaprojektowano z myślą o maksymalnej wydajności. Zintegrowany elektroniczny system zmiany biegów EShift jest dostępny dla linii Performance Line CX, Line Performance, Active Line Plus i Active Line.

Bosch eBike ABS

Sprawne i mocne hamulce są decydującym czynnikiem zapewniającym bezpieczeństwo dla wszystkich rowerzystów, jak i otoczenia w którym się znajdują. Nie od dziś wiadomo, że rower oprócz swoich niezliczonych walorów relaksacyjno-rekreacyjnych może być również niebezpiecznym pojazdem. Dzięki nowoczesnym komponentom, ogromnej sile mięśni, czasami również i głupocie rowerzysty, rower może osiągnąć zawrotną prędkość. I tu pojawia się pytanie, jak taką rowerową rakietę zatrzymać bez utraty kontroli jazdy oraz blokowania kół? Rozwiązaniem są dostępne na rynku hamulce eBike ABS firmy Bosch, umożliwiające kontrolowane i stabilne hamowanie, nawet w sytuacjach krytycznych. Hamulce wyposażone są w system zapobiegający blokowaniu kół (ABS), dzięki sensorom umieszczonym na obu kołach. Czyli efektowny kozioł przez kierownice nam już nie grozi. Ciśnienie w hamulcu przednim jest regulowane podczas krytycznych manewrów hamowania, sprawiając, że droga hamowania jest znacznie krótsza, a jazda jest stabilniejsza.